Végre itt a nyár, lelkendeztem nem is olyan régen és ilyen hamar el is múlott. Sajnos párom munkájából adódóan most sikerült csak hosszabb távra vagyis 5 egész napra elmenni pihenni Villussal. Hova is mehettünk volna mint a saját “tengerparti” nyaralónkba a Dunához.Ráckeve, Angyali-sziget szuper egy hely, imádunk ott lenni, csakhát az idő nem mindig engedi.

Nyaralásunk úgy kezdődött, hogy lement az egész család (10 fő), hogy dolgozzunk. Két napig mint az őrültek vágtuk a fát, főleg sógorom a láncfűrésszel, mi pedig a kézi fűrészekkel és a metszőollóval vágdostunk. Hát mit mondjak, éppen nem lett hólyagos a kezem. Két nap robot munka után szüleim hazajöttek pihenni, mi pedig két napig kint pihentük ki a két napot. Aztán azért jutott bőven idő pihenésre is. Ma jöttünk haza délelőtt. Vasárnap párom meghívott egy étterembe, hogy megünnepeljük a hat éves évfordulónkat. Igaz nem házassági évforduló, de nekünk már annak számít. Így is mindenkinek azt mondjuk, ha hirtelen válaszolni kell, hogy a férjem, vagy feleségem 🙂

étteremben

Hétfőn elmentünk hajókázni saját kis motorcsónakunkkal Kiskunlacházára. Szigetünkkel szemben van a lacházai szabad strand, ahol meglepődve vettük észre a kihaltságot. Sehol senki és pusztulat. Pár éve még jókat csúszdáztunk a strand csúszdáján, most bezárva minden, de mintha a csúszda működne néha. Hazafelé jövet találkoztunk egy kacsacsaláddal aki érdekes módon elkezdett követni minket. Meg is etettük őket a frissen vett kenyér egy részével. Sajnos ma már alig látni igazi vízi élővilágot. A szárcsák és vöcskök szinte eltűntek, néhány hattyú kószál párban magányosan, de kacsa is alig akad már. Nagyon éhes lehetett a család, így szegények még a kezemből is ettek, pedig nem jellemző vadon élő állatokra a tenyérből evés.

Villus vezeti a hajót

követnek a kiskacsák

hopp, már el is vitték a kezemből

Kedden a stégen punnyadtunk mert nagyon jó idő volt, sajnos délutánra már kissé elromlott, de szerdára megjavult. Szerdán bementünk a Ráckevei híd aljánál levő piacra. Mindig sült kolbászt szoktunk enni, most is nagyon finom volt. Felmentünk a kilátóba is, amit nemrég nyitottak meg a főtéren a bíróság épülete tetején. Egész Ráckevét belátni, amit még nem is láttunk fentről, pedig még a Nagyanyáim is itt nyaraltak annak idején.

pancsolt is a Dunában

itt lehet átvágni a szigeten-a lagúna

Sajna hamar eljött a csütörtök. Vége a nyaralásnak, szerintem idén már sehova nem tudunk elmenni, pedig nagyon jó lenne feltöltődni. Villus mégjobban feltöltődött, így minden éjjel 12 órát aludt és délután is három órát húzta egyfolytában.

Még egy pár kép a nyaralásról.

kukoricázás

szalonnázás

Apával ebéd

csónakázás

dömperezés

reggeli csendélet

Ti merre nyaraltatok idén?