vásár

December 10.-én csütörtökön kiautóztunk Bécsbe nővéremékkel a karácsonyi vásárra. Sokat nézelődtünk a neten, hogy hogyan oldjuk meg a parkolást és hogy minden beleférjen egy napba. Sajnos sehol nem találtunk olyan oldalt ahol le tudtak volna írni mindent amire kíváncsiak voltunk. Most leírom hogyan utaztunk Bécsben tömegközlekedéssel, mit sikerült megnéznünk és mire érdemes figyelni ha utazunk.

Mennyi idő és kilométer amíg kiérünk autóval Bécsbe?

Attól függ honnan indulunk. Budapest határától számítva az M1-es autópályán végighaladva 1.5 óra az út a határig átlag 100 km/h sebességgel. Onnan Bécs város határa fél óra az A4- es autópályán. Összesen 241 km-t utaztunk oda.

Merre autóztunk és hol álltunk meg Bécsbe menet?

Először is elindultunk az M1-es autópályán melyre matricát vettünk 1170 Ft-ért ( 4 napos), valamint matricát kellett venni az Osztrák autópályákra is 2200 Ft körül (7,9 euro 10 napra). Az osztrák matricát a szélvédő mögé kell helyezni. Mielőtt elindultunk szereztünk egy hóláncot, ha megállítanak és ellenőriznek, legyen nálunk mert kötelező! Majd megálltunk a határ után nem sokkal Parndorfban az outletben. Semmi extra nincs ott ami nálunk ne lenne. Sorba a legnagyobb márkák két kilóméter hosszan. Számomra elég uncsi volt. Majd mentünk tovább az A4- es pályán. Nekünk az egyik célunk az A2-es autópálya mellett fekvő Shopping City Süd  volt, ahova úgy találtunk el, hogy az A4-esről a repülőtér jelzése után letértünk az S1 jelzésű pályára, majd kb, 10-15 km után az A2-esre, de ott már látjuk a nagy bevásárló központot. Végeláthatatlan bevásárlóközpont, ezért beugrottunk az Intersparba és egy -két boltba ami nálunk is ugyanaz. Az Intersparba viszont érdemes körbenézni karácsonyi vendégsereg fogadtatására alkalmas röviditalok és egyéb alkoholos italok után, ugyanis százakkal, de van ami ezer forinttal is olcsóbb mint itthon. Ezután autónkat a bevásárló központ parkolójában hagyva tovább indultunk Bécs központja felé.

Utazás Bécsben

Az interneten sehol nem találtunk egy jó oldalt ahol a belvárosi közlekedés fent lenne, pláne nem árakat, ezért induláskor még fogalmunk sem volt hogy jutunk Bécs központjába, csak annyit hogy utazni kell tömegközlekedéssel ha nem akarunk borsos árat fizetni a parkolásért. Utólag ha fizetni kellett volna se mentünk volna be kocsival mert iszonyatos forgalom és kavalkád van a központban. Most jön a szerencsénk ugyanis a Shopping City Süd bevásárló központnál (továbbiakban SCS) volt elővárosi közlekedő eszköz, ami legfőképpen  nálunk a Hév járműre hasonlít. Felpattantunk mert éppen akkor jött és vettünk jegyet a következőképpen: a “Hév”-en van jegyautomata, az ajtók felett megálló tájékoztató és hogy milyen zónában utazunk. Az SCS- től a Karlsplatz-ig 2.2 euro a jegy (100 -as zóna).A tájékoztatón az átszállási lehetőségek is fel vannak tüntetve. Ember legyen a talpán aki kitud rajta igazodni. Noh, mi nagyjából azt olvastuk le a tábláról, hogy Karlsplatz megállónál át tudunk szállni az U2 metróra ami elvisz majd a nagy adventi vásárra, a főtérre. 35 percnyi utazás után meg is érkeztünk a Karlsplatz-i megállóba. Itt lementünk a föld alá és megnéztük a metrót távolról:) 3 megálló lett volna a főtérig (Rathausplatz). Mögöttünk egy kedves, akcentusából ítélve kint élő magyar lány hallotta min tanakodunk és elárulta, hogy 1.8 euro a jegy ami két óra hosszáig érvényes egy irányba és akár át is szállhatunk más közlekedési eszközre ha ugyanabba az irányba megyünk végig. Azt is mondta, hogy akár lógni is lehet, de nem ajánlja mert a büntetés 70 euro és ott nem igazán lehet lerázni az ellenőröket. Gyalog folytattuk utunkat, mert gondoltuk közben nézelődünk is. Szinte minden kis téren vásárok sorakoztak. 1 óra séta után a Stephans Platzot érintve (a dóm felújítás alatt áll, de nagyon ötletesen oldották meg!) megérkeztünk a Rathausplatz- ra a városháza elé.

"HÉV"

Wien - Baden Localbahn vagyis az elővárosi "hévjárat"

Karácsonyi és adventi vásár

Kora délután érkeztünk a városháza térre, minden ki volt már világítva igaz még nem volt sötét, de nagyon gyorsan sötétedett. Amit érdemes megkóstolni az a forralt bor és a puncs.  Két és fél decis bögrében árulják 6 euroért amiből a bögre 2.5 euro betétdíjat tartalmaz. Tahát a bor és a puncs 3.5 euroba kerül. A bögrét haza is hozhatjuk, de vissza is adhatjuk bármelyik árusnál és akkor visszakapjuk a 2.5 eurot. Amit még láttunk és ettünk a bajor kolbász és sajtos kolbász. 5-6 euroért ehetünk mustárral és finom bécsi zsemlével. Mézeskalács, édességes, gyertyás és szép karácsonyfadíszeket árusító faházacskák sorakoztak egymás mellett. Este nagyon szép kivilágítva a városháza, rajta nagy adventi naptár, illetve az összes városházi fa szebbnél szebb világító elemekkel van feldíszítve. Visszafelé sétálva a főutcán gyönyörű “csillárok” lógtak a fejünk fölött.

Főtér

Rathausplatz - a városháza előtti tér

Gyertyás

Mézeskalácsos

Ottani "Váci utca"

Bécsi "Váci utca"

Hazautazás

Visszafelé utazás már körülményesebb volt, mert nem tudtuk hol kell felszállni az elővárosi járatra, de kis segítséggel eltaláltunk az Opera mögötti utcába ahonnan indult vissza a Hév Baden-be. Idefelé a Wien Oper kiírású Hévvel jöttünk. Mivel nem volt elég aprónk, csak ketten vettünk jegyet és négyen voltunk, viszont ahogy észrevettük, az osztrákoknál is válság van, ugyanis sokan kivártak pár megállót amikor hallhatóan zónát vált a jegyautomata, és csak akkor vettek jegyet. Az SCS parkolójából kijutni viszont elég körülményes, uúgyhogy nagyon figyeljünk a táblákra az utak felett. Három óra utazás után megérkeztünk Budapestre.